Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
Lyžařský výcvik na Martě - 5. třída
Lyžařský výcvik 4. třída
Lyžařský výcvik 7. třída
14
Lyžařský výcvik na Martě - 5. třída
Lyžařský výcvik 4. třída
Lyžařský výcvik 7. třída
15
Lyžařský výcvik na Martě - 5. třída
Lyžařský výcvik 4. třída
Lyžařský výcvik 7. třída
16
Lyžařský výcvik na Martě - 5. třída
Lyžařský výcvik 4. třída
Lyžařský výcvik 7. třída
17
Lyžařský výcvik na Martě - 5. třída
Lyžařský výcvik 4. třída
Lyžařský výcvik 7. třída
Obří slalom "Relax Cup" 5.třída
18 19
20 21 22
Konverzační soutěž v německém jazyce
23 24 25
Předtančení na plese městyse Frymburk
26
27
Bezpečné chování na ledu
28
Biologická olympiáda 2024/2025
29 30 31 1 2
Drobečková navigace

Úvod > > Aktuality > Projektový den u čtvrťáků

Projektový den u čtvrťáků



Datum konání:
27.3.2024

ŽIVOTNÍ DOVEDNOSTI 

Středa před velikonočními prázdninami se u čtvrťáků nesla v duchu projektového dne ŽIVOTNÍ DOVEDNOSTI.

         Popovídali jsme si o tom, co všechno můžeme považovat za životní dovednosti, a svá očekávání od projektového dne jsme si napsali na lístečky. Vyzkoušeli jsme si, jakým způsobem se zdravíme, co dobře na ostatní působí, na co si dát pozor, co je či není příjemné. Zazpívali jsme si společně písničku „Krávy, krávy“ od J. Uhlíře a Z. Svěráka, při které jsme si vesele vyzkoušeli pozdravy zvířátek, ale i jiné nevšední možnosti pozdravů. Vzájemně jsme si pak sdělili, co nám přišlo fajn a na co jsme si úplně netroufli.

         Potom jsme si zahráli hru ZVÍDAVÝ REPORTÉR, kdy jsme se ptali svých spolužáků, ale i paní učitelky a asistentky, na otázky k rozmanitým životním dovednostem či situacím, a měli jsme se pokusit ke každé otázce najít někoho jiného, kdo tuto dovednost má nebo něco takového zažil. Následně jsme si o zjištěních povídali.

         Další zajímavou hrou byly VYNÁLEZY 20. STOLETÍ, kdy jsme se rozdělili ve třídě do dvou skupin po osmi dětech, a každá skupina dostala lístečky s vynálezy dvacátého století (např. kdy byl vynalezen walkman, kdy mobilní telefon, kdy kuchyňská myčka nádobí apod.), a měli jsme je ve skupině poskládat od nejstaršího vynálezu po nejnovější. To bylo velmi zajímavé a pořádně jsme si při tom polámali hlavičky ????. Nakonec jsme dostali rozluštění a nad některými letopočty jsme se pěkně podivili. Už víme, že třeba stavebnice LEGO byla vynálezem z roku 1958.

         A na závěr jsme si vyzkoušeli, jaké to je, když nám spolužák popisuje obrázek, který jsme neviděli, a my ho máme podle popisu nakreslit. Jak důležité je, jakým způsobem je obrázek popsán, a jak nelehké je předat informace ostatním, aby se jim s nimi dobře pracovalo.

         Celý projektový den jsme si užili v příjemné třídní atmosféře a dozvěděli jsme se, jak je důležité naslouchat, komunikovat, být trpělivý, zvídavý, ale ne zvědavý, mít zdravý rozum a smysl pro humor i zodpovědnost.

Za 4. třídu Monika Krajovská