Konverzace v AJ - Mgr. Marcela Rizáková / Mgr. Kristýna Štěpánková
Povinně volitelný předmět Konverzace v anglickém jazyce bude zaměřen na procvičování mluvené podoby jazyka. Tematicky se budeme zaměřovat na nejběžnější situace a prostředí, ve kterém angličtinu použijeme. Většina času bude věnována procvičování různých konverzačních situací, popisu obrázků, diskuzím, dialogům a debatám. Žáci budou pracovat ve dvojicích nebo skupinách, s cizojazyčným slovníkem i podpůrným materiálem. Důraz bude kladen na aktivní komunikaci s učitelem, se spolužákem.
Tematické okruhy: osobní charakteristika, moje rodina, kamarádi, můj dům, byt, moje škola, rozvrh, můj den, týden, moje koníčky, volný čas, sporty a hry, obchody a nakupování, jídlo a stravování, lidské tělo a zdraví, oblečení a móda, služby, moje město a venkov, práce a povolání, počasí a roční období, cestování a doprava, svátky a tradice, kultura a
zábava....
Konverzace v Nj – Mgr. Veronika Jinochová
Předmět bude zaměřen na procvičování mluvené podoby jazyka. Tematicky se budeme zaměřovat na nejběžnější situace a prostředí, ve kterém němčinu použijeme. Většina času bude věnována procvičování různých konverzačních situací, popisu obrázků, diskuzím, dialogům a debatám. Žáci budou pracovat ve dvojicích nebo skupinách, s cizojazyčným slovníkem i podpůrným materiálem. Důraz bude kladen na aktivní komunikaci s učitelem, se spolužákem.
Hudební dílna – Mgr. Kristýna Štěpánková
Nabízí inspiraci k rozvíjení hudebního cítění žáků. Podmínkou není hrát na nějaký hudební nástroj, ale chuť s hudbou pracovat a mít z ní radost.
Budeme hudebně tvořit, experimentovat, hrát i zpívat. Společné muzicírování nás naučí vzájemné souhře a improvizaci.
Reálie španělsky mluvících zemí – Mgr. Kristýna Štěpánková
V tomto předmětu se naučíme základní jazykové fráze a slovíčka potřebná k dorozumění se ve španělštině. Probereme kulturu, zvyky a tradice Španělska a Latinské Ameriky (např. současná muzika, svátky, kuchyně). Dozvíme se obecné informace o španělsky mluvících zemích (města, památky, historie, zajímavá turistická místa, atd.).
Finanční gramotnost / FG8 (osmý ročník) – Ing. Lenka Placková
Tento předmět je zaměřen na praktické využití poznatků z oblasti finanční gramotnosti, zodpovědnost a kritické myšlení. Vyzkoušíte si mnoho praktických cvičení, vytvoříte si aktuální grafy a tabulky a ukážeme si mnoho modelových příkladů z praxe. Budeme se zabývat rodinným rozpočtem, finanční rezervou, inflací, cenou zboží a služeb nebo účty a platebními kartami.
Přírodovědný seminář – Ing. Lenka Placková
Tento předmět je určen především všem, kteří mají kladný vztah k přírodě, rádi objevují a zkoumají nové věci. Prozkoumáme život v lese, na louce i ve vodě. Budeme určovat názvy rostlin a zvířat v okolí školy. Naučíme se poznávat zvířata podle stop. Dále budeme pracovat v laboratoři, kde si budeme zkoušet jednoduché a zábavné laboratorní pokusy. Naučíme se zde základní práci s mikroskopem a přípravu preparátů.
Vaření – Ing. Lenka Placková / Mgr. Veronika Jinochová
Tento předmět je pro každého, kdo rád vaří a chce se v této činnosti dále zdokonalovat. Naučíte se základní pracovní postupy v prostorách kuchyně, jak vybrat vhodné suroviny a potraviny vzhledem k jejich sezónní dostupnosti. Osvojíte si postupy pro přípravu předkrmů, polévek, příloh a hlavních jídel.
Fond na tento předmět 500,- Kč na rok.
Keramicko - výtvarná dílna – Mgr. Gabriela Krejzová / Mgr. Lucie Růžičková
Předmět je určen těm, kteří chtějí „tvořit“ nejen z keramické hlíny, aby si mohli své domovy vyzdobit předměty či keramickými dekoracemi, které si vlastnoručně vyrobili.
Žák si může vyzkoušet tvorbu reliéfu, otisky přírodnin a předmětů do hlíny, výrobu keramického kachlíku, vytočit nádobu na hrnčířském kruhu, zdobit keramiku,…
V tomto předmětu se žák bude věnovat i rozvoji kreslířských a malířských dovedností, o které se žák již zajímá.
Fond na tento předmět cca 250,- Kč na rok.
Dramatická výchova – Mgr. Gabriela Krejzová / Mgr. Kristýna Štěpánková
Předmět nabízí dětem možnost nejen objevovat své skryté talenty, ale poznávat samy sebe. Náplní budou dramatické hry a improvizace, rozvíjení tvořivosti, týmového ducha a všestranná příprava divadelního představení. Metody dramatické výchovy dovolují vstoupit a prozkoumat příběhy zevnitř, vnímat a prožívat je všemi smysly.
Matematika na přijímačky (pouze 8. Ročník) – Mgr. Antonín Duda
Seznámíš se s obtížností a strukturou přijímačového testu. Budeš systematicky procvičovat jednotlivé typu úloh. Vyzkoušíš si své matematické dovednosti, odolnost vůči stresu i volbu vhodných strategií řešení při řešení starších testů. Pozornost budeš také věnovat nalezení vhodné strategie řešení úloh.
Žáci bohužel často testy píší hluboko pod hranice svých možností, a to zejména z těchto tří důvodů:
Práce s materiálem – Roman Rozmánek
Předmět je určený pro zájemce, kteří rádi něco vytvářejí a rádi by se zdokonalili ve své zručnosti. Ve školní dílně budeme pracovat na tvoření konkrétních výrobků, většinou za pomocí ručního nářadí a nástrojů. Naučíme se zvolit vhodný pracovní postup a vybrat vhodné pracovní nástroje s ohledem na druh zpracovávaného materiálu (dřevo, kov, plast).
Florbal - Roman Rozmánek/ Mgr. A. Duda
Nácvik herních činností jednotlivce (ovládání florbalky, vedení míčku, střelba, freestyle, brankářské dovednosti), herních kombinací (nahrávky, herní taktika, formace), hry (různé časové intervaly a obměny). Každý hráč si projde všemi posty ve hře (útok, obrana, brankář, rozhodčí).
Sportovní hry - Roman Rozmánek/ Mgr. A. Duda
Nadstavba pro hodiny tělesné výchovy. Trénink herních činností jednotlivce, herních kombinací a herní taktiky v různých sportovních hrách (volejbal, basketbal, kopaná, házená, hokej, softbal, tenis, r, frisbee, beachvolejbal, aj.).
Webová, 3D a počítačová grafika – Mgr. Štefan Kakaš
Volitelný předmět webová grafika rozšiřuje základní vědomosti získané v předmětu informatika. Seznamuje žáky s kompletní realizací vlastních internetových stránek, a to od psaní zdrojového kódu až po vystavení stránek na Internetu. Žáci se také učí vhodně používat základní i pokročilejší funkce grafických programů jako další prostředek při tvorbě webových stránek, tvorbě grafiky i používání 3D tiskárny.
Fyzikální praktika – Mgr. Štefan Kakaš
Volitelný předmět fyzikální praktika navazuje na předmět fyzika. Žáci se učí správně zacházet s pomůckami, sestavovat aparatury, samostatně měřit různé veličiny, vyhledávat informace, vyhodnocovat výsledky, popřípadě hledat vlastní chyby. Dává žákům potřebný základ pro lepší pochopení a využívání současných technologií a pomáhá jim lépe se orientovat v běžném životě. Ve všech tematických okruzích jsou žáci soustavně vedeni k dodržování zásad bezpečnosti a hygieny při práci.
Níže naleznete dokument s anotacemi k povinně volitelným předmětům.