Ve čtvrtek 8. 9. se pátá třída zúčastnila projektového dne Aktivní naslouchání. Cílem projektového dne bylo uvědomit si rozdíl mezi aktivním nasloucháním, nenasloucháním a posloucháním. Páťáci zjišťovali význam slova kaligrafie, malovali čínský kaligrafický obrázek slovesa naslouchat, a pojmenovali jednotlivé části obrázku. Následovala hra Na mrkanou, která měla ve třídě velký úspěch, a hra Indián, kde bylo důležité pozorně naslouchat. Ve scénce jsme si předvedli, jak to vypadá, když si lidé nenaslouchají a poté jsme si řekli pohádku a zjistili, že převyprávět příběh tak, jak se opravdu stal, není vůbec jednoduché. Poté žáci ve skupinkách zapisovali povolání, ve kterých je nutné naslouchat. V závěru dne jsme si vysvětlovali význam několika známých přísloví a zamysleli se nad důvody nenaslouchání dětí i dospělých. Projektový den utekl velmi rychle a páťáci už se těší na další společné aktivity.