Výukový seminář 6. A a 6. B třídy Pokračujeme spolu
V týdnu 9. – 13. 9. se naše třídy 6. A a 6. B zúčastnily výukového semináře Pokračujeme spolu. Přišli k nám noví spolužáci z Lipna, Vyššího Brodu a Přední Výtoně, jiní naopak odešli do paralelní třídy, a tak bylo třeba, abychom hned od začátku vytvořili partu, jak se patří. Začali jsme hned v pondělí ve škole a jejím okolí aktivitami zaměřenými na bližší seznámení, efektivní spolupráci, na posílení vzájemné důvěry, na společné řešení obtížných úkolů a rozvíjení komunikačních dovedností. Tvořili jsme například lesní skřítky v lese a psali o nich příběh, prolézali pavučinou, nebo si pinkali s balonkem.
Ve čtvrtek odjela 6. B do Jenišova a 6. A do Horní Plané, kde se k nám přidali lektoři z projektu Odyssea. Měli pro nás vytvořené nejrůznější stmelovací hry a úkoly, které jsme vždy zdárně dovedli do konce, i když občas nám to dalo zabrat. Protože pršelo, trávili jsme veškerý čas uvnitř, ale i tak jsme si to užili. Cílem adaptačního pobytu bylo, aby se žáci lépe seznámili navzájem, poznali svého třídního učitele a hlavně, aby se ze třídy vytvořila dobrá parta kluků a holek, kteří spolu umí vycházet a spolupracovat a pomohou si, když je potřeba, což přispívá k budování pozitivních vztahů a dobré atmosféry v třídním kolektivu, prohloubení vzájemné důvěry a rozvoj kooperativních dovedností. První den byl ukončen večerním magickým rituálem.
Následující den po snídani jsme se vrhli na aktivity spojené převážně s kreativitou a tvořivostí. Dvoudenní seminář byl ukončen vytvořením třídních pravidel a třídní vlajky, která se opravdu povedla. Vyvěsíme si ji ve třídě, kde nám bude dělat společnost až do konce 9. třídy.
Lektorům z Odyssey za jejich práci moc děkujeme.
V odpoledních hodinách nás již čekala cesta autobusem zpět do Frymburku.
Seminář jsme si všichni velmi užili a jsme rádi, že nám pomohl k tomu, abychom se lépe poznali, a už se těšíme na další třídní dobrodružství.
Dojmy žáků:
„Mne se nejvíc líbila vlajka, protože mám ráda kreslení a vyrábění.“
„Nejvíc mne asi bavilo, jak jsme stavěli ten modul pro Gagarina a jak jsme se vedli slepí.“
„Celý seminář jsem si hodně užila a zjistila jsem nové věci o spolužácích.“
„Hodně zábavná byla aktivita s balónkem, jak jsme vymýšleli taktiku, jak si nahrávat.“
„Ve škole jsme dělali spoustu zajímavých věcí, co nás víc sbližovali.“
„Ve středu jsme dělali lesní skřítky, to byla sranda a musela jsem u toho hodně myslet, abych ho nějak postavila. Pak jsme byli na pavoučí síti a každý z třídy musel prolézt otvorem, do kterého se vešel, to bylo dost těžký, protože jsme často neprolezli, ale pak už se to povedlo, protože jsme vymysleli strategie.