Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
27 28 29 30 31 1 2
3 4
Projektový den Rozhodni se Kouření – 6.A
5
Projektový den 7.A - "Rozhodni se - alkohol"
Projektový den Bezpečný internet 6.A
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
Jazykově poznávací zájezd do Anglie
17
Jazykově poznávací zájezd do Anglie
18
Jazykově poznávací zájezd do Anglie
19
Jazykově poznávací zájezd do Anglie
20
Jazykově poznávací zájezd do Anglie
21
Jazykově poznávací zájezd do Anglie
22 23
24 25 26 27 28 29 30
Drobečková navigace

Úvod > > Aktuality > Anotace k povinně volitelným předmětům

Anotace k povinně volitelným předmětům



Konverzace v AJ - Mgr. Marcela Rizáková / Mgr. Kristýna Štěpánková

Povinně volitelný předmět Konverzace v anglickém jazyce bude zaměřen na procvičování mluvené podoby jazyka. Tematicky se budeme zaměřovat na nejběžnější situace a prostředí, ve kterém angličtinu použijeme. Většina času bude věnována procvičování různých konverzačních situací, popisu obrázků, diskuzím, dialogům a debatám. Žáci budou pracovat ve dvojicích nebo skupinách, s cizojazyčným slovníkem i podpůrným materiálem. Důraz bude kladen na aktivní komunikaci s učitelem, se spolužákem.
Tematické okruhy: osobní charakteristika, moje rodina, kamarádi, můj dům, byt, moje škola, rozvrh, můj den, týden, moje koníčky, volný čas, sporty a hry, obchody a nakupování, jídlo a stravování, lidské tělo a zdraví, oblečení a móda, služby, moje město a venkov, práce a povolání, počasí a roční období, cestování a doprava, svátky a tradice, kultura a
zábava....

Konverzace v Nj – Mgr. Veronika Jinochová

Předmět bude zaměřen na procvičování mluvené podoby jazyka. Tematicky se budeme zaměřovat na nejběžnější situace a prostředí, ve kterém němčinu použijeme. Většina času bude věnována procvičování různých konverzačních situací, popisu obrázků, diskuzím, dialogům a debatám. Žáci budou pracovat ve dvojicích nebo skupinách, s cizojazyčným slovníkem i podpůrným materiálem. Důraz bude kladen na aktivní komunikaci s učitelem, se spolužákem.

 Hudební dílna – Mgr. Kristýna Štěpánková

Nabízí inspiraci k rozvíjení hudebního cítění žáků. Podmínkou není hrát na nějaký hudební nástroj, ale chuť s hudbou pracovat a mít z ní radost.

Budeme hudebně tvořit, experimentovat, hrát i zpívat. Společné muzicírování nás naučí vzájemné souhře a improvizaci.

 Reálie španělsky mluvících zemí – Mgr. Kristýna Štěpánková

V tomto předmětu se naučíme základní jazykové fráze a slovíčka potřebná k dorozumění se ve španělštině. Probereme kulturu, zvyky a tradice Španělska a Latinské Ameriky (např. současná muzika, svátky, kuchyně). Dozvíme se obecné informace o španělsky mluvících zemích (města, památky, historie, zajímavá turistická místa, atd.).  

 Finanční gramotnost / FG8 (osmý ročník) – Ing. Lenka Placková

 Tento předmět je zaměřen na praktické využití poznatků z oblasti finanční gramotnosti, zodpovědnost a kritické myšlení. Vyzkoušíte si mnoho praktických cvičení, vytvoříte si aktuální grafy a tabulky a ukážeme si mnoho modelových příkladů z praxe. Budeme se zabývat rodinným rozpočtem, finanční rezervou, inflací, cenou zboží a služeb nebo účty a platebními kartami.

Přírodovědný seminář – Ing. Lenka Placková

Tento předmět je určen především všem, kteří mají kladný vztah k přírodě, rádi objevují a zkoumají nové věci. Prozkoumáme život v lese, na louce i ve vodě. Budeme určovat názvy rostlin a zvířat v okolí školy. Naučíme se poznávat zvířata podle stop. Dále budeme pracovat v laboratoři, kde si budeme zkoušet jednoduché a zábavné laboratorní pokusy. Naučíme se zde základní práci s mikroskopem a přípravu preparátů. 

Vaření – Ing. Lenka Placková / Mgr. Veronika Jinochová

Tento předmět je pro každého, kdo rád vaří a chce se v této činnosti dále zdokonalovat. Naučíte se základní pracovní postupy v prostorách kuchyně, jak vybrat vhodné suroviny a potraviny vzhledem k jejich sezónní dostupnosti. Osvojíte si postupy pro přípravu předkrmů, polévek, příloh a hlavních jídel. 

Fond na tento předmět 500,- Kč na rok.

Keramicko - výtvarná dílna – Mgr. Gabriela Krejzová / Mgr. Lucie Růžičková

Předmět je určen těm, kteří chtějí „tvořit“ nejen z keramické hlíny, aby si mohli své domovy vyzdobit předměty či keramickými dekoracemi, které si vlastnoručně vyrobili. 

Žák si může vyzkoušet tvorbu reliéfu, otisky přírodnin a předmětů do hlíny, výrobu keramického kachlíku, vytočit nádobu na hrnčířském kruhu, zdobit keramiku,…

V tomto předmětu se žák bude věnovat i rozvoji kreslířských a malířských dovedností, o které se žák již zajímá.   

Fond na tento předmět cca 250,- Kč na rok.                

Dramatická výchova – Mgr. Gabriela Krejzová / Mgr. Kristýna Štěpánková

Předmět nabízí dětem možnost nejen objevovat své skryté talenty, ale poznávat samy sebe. Náplní budou dramatické hry a improvizace, rozvíjení tvořivosti, týmového ducha a všestranná příprava divadelního představení. Metody dramatické výchovy dovolují vstoupit a prozkoumat příběhy zevnitř, vnímat a prožívat je všemi smysly.

Matematika na přijímačky (pouze 8. Ročník) – Mgr. Antonín Duda

Seznámíš se s obtížností a strukturou přijímačového testu. Budeš systematicky procvičovat jednotlivé typu úloh. Vyzkoušíš si své matematické dovednosti, odolnost vůči stresu i volbu vhodných strategií řešení při řešení starších testů. Pozornost budeš také věnovat nalezení vhodné strategie řešení úloh. 

Žáci bohužel často testy píší hluboko pod hranice svých možností, a to zejména z těchto tří důvodů:

  1. Nezvolí si tu nejefektivnější techniku řešení
    a) Řeší úlohy v testu bez strategie od první úlohy k té poslední.
    b) Nevědí dopředu, kde hledat typové úlohy, které jim jdou.
    c) Neumí si šikovně tipnout.
  2. Nepochopí a nedodrží zadání
    a) Nestíhají přepsat odpovědi do záznamového archu.
    b) Nezvládají výrokovou logiku a odpovídají obráceně, než se úloha ptá.
    c) Neobtahují rýsování propiskou.
    d) Neuvádějí do výsledků jednotky nebo vypisují jen dílčí odpovědi.
  3. Ztrácí cenný čas
    a) Nervozita jim komplikuje soustředění a zvyšuje riziko „okna“.
    b) Odpovídají na věci, na které se zadání neptá.
    c) Volí u úloh delší a vysilující postupy řešení.
    d) Nepřepisují do záznamového archu pravidelně, čitelně a s kontrolou číslování, čímž často arch (nebo jeho část) znehodnotí.

Práce s materiálem – Roman Rozmánek 

Předmět je určený pro zájemce, kteří rádi něco vytvářejí a rádi by se zdokonalili ve své zručnosti. Ve školní dílně budeme pracovat na tvoření konkrétních výrobků, většinou za pomocí ručního nářadí a nástrojů. Naučíme se zvolit vhodný pracovní postup a vybrat vhodné pracovní nástroje s ohledem na druh zpracovávaného materiálu (dřevo, kov, plast). 

Florbal - Roman Rozmánek/ Mgr. A. Duda 

Nácvik herních činností jednotlivce (ovládání florbalky, vedení míčku, střelba, freestyle, brankářské dovednosti), herních kombinací (nahrávky, herní taktika, formace), hry (různé časové intervaly a obměny). Každý hráč si projde všemi posty ve hře (útok, obrana, brankář, rozhodčí).  

Sportovní hry - Roman Rozmánek/ Mgr. A. Duda 

Nadstavba pro hodiny tělesné výchovy. Trénink herních činností jednotlivce, herních kombinací a herní taktiky v různých sportovních hrách (volejbal, basketbal, kopaná, házená, hokej, softbal, tenis, r, frisbee, beachvolejbal, aj.).  

Webová, 3D a počítačová grafika – Mgr. Štefan Kakaš

Volitelný předmět webová grafika rozšiřuje základní vědomosti získané v předmětu informatika. Seznamuje žáky s kompletní realizací vlastních internetových stránek, a to od psaní zdrojového kódu až po vystavení stránek na Internetu. Žáci se také učí vhodně používat základní i pokročilejší funkce grafických programů jako další prostředek při tvorbě webových stránek, tvorbě grafiky i používání 3D tiskárny.

Fyzikální praktika – Mgr. Štefan Kakaš

Volitelný předmět fyzikální praktika navazuje na předmět fyzika. Žáci se učí správně zacházet s pomůckami, sestavovat aparatury, samostatně měřit různé veličiny, vyhledávat informace, vyhodnocovat výsledky, popřípadě hledat vlastní chyby. Dává žákům potřebný základ pro lepší pochopení a využívání současných technologií a pomáhá jim lépe se orientovat v běžném životě. Ve všech tematických okruzích jsou žáci soustavně vedeni k dodržování zásad bezpečnosti a hygieny při práci. 

 

 

Níže naleznete dokument s anotacemi k povinně volitelným předmětům.

 Povinně volitelné předměty 23-24 (2).docx [0,02 MB]