Fulltextové vyhledávání

Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
1
ŠD - Sovičky a Křepelky
Matematická soutěž PANGEA (výsledky) 2.stupeň ZŠ
2
ŠD - Sovičky a Křepelky
3
ŠD - Sovičky a Křepelky
4
ŠD - Sovičky a Křepelky
5
ŠD - Sovičky a Křepelky
6
ŠD - Sovičky a Křepelky
7
ŠD - Sovičky a Křepelky
8
ŠD - Sovičky a Křepelky
9
ŠD - Sovičky a Křepelky
10
ŠD - Sovičky a Křepelky
11
Škola NANEČISTO
ŠD - Sovičky a Křepelky
12
ŠD - Sovičky a Křepelky
13
ŠD - Sovičky a Křepelky
14
ŠD - Sovičky a Křepelky
15
ŠD - Sovičky a Křepelky
16
ŠD - Sovičky a Křepelky
17
Zápis 1. třída
Zápis do 1. třídy
ŠD - Sovičky a Křepelky
18
ŠD - Sovičky a Křepelky
19
ŠD - Sovičky a Křepelky
20
ŠD - Sovičky a Křepelky
21
ŠD - Sovičky a Křepelky
22
ŠD - Sovičky a Křepelky
23
ŠD - Sovičky a Křepelky
24
Projektový den 6. B - Bezpečný internet
ŠD - Sovičky a Křepelky
25
ŠD - Sovičky a Křepelky
26
ŠD - Sovičky a Křepelky
27
ŠD - Sovičky a Křepelky
28
ŠD - Sovičky a Křepelky
29
ŠD - Sovičky a Křepelky
30
Den Země 2024
ŠD - Sovičky a Křepelky
1 2 3 4 5
Drobečková navigace

Úvod > > Aktuality > Projektový den u čtvrťáků

Projektový den u čtvrťáků



Datum konání:
27.3.2024

ŽIVOTNÍ DOVEDNOSTI 

Středa před velikonočními prázdninami se u čtvrťáků nesla v duchu projektového dne ŽIVOTNÍ DOVEDNOSTI.

         Popovídali jsme si o tom, co všechno můžeme považovat za životní dovednosti, a svá očekávání od projektového dne jsme si napsali na lístečky. Vyzkoušeli jsme si, jakým způsobem se zdravíme, co dobře na ostatní působí, na co si dát pozor, co je či není příjemné. Zazpívali jsme si společně písničku „Krávy, krávy“ od J. Uhlíře a Z. Svěráka, při které jsme si vesele vyzkoušeli pozdravy zvířátek, ale i jiné nevšední možnosti pozdravů. Vzájemně jsme si pak sdělili, co nám přišlo fajn a na co jsme si úplně netroufli.

         Potom jsme si zahráli hru ZVÍDAVÝ REPORTÉR, kdy jsme se ptali svých spolužáků, ale i paní učitelky a asistentky, na otázky k rozmanitým životním dovednostem či situacím, a měli jsme se pokusit ke každé otázce najít někoho jiného, kdo tuto dovednost má nebo něco takového zažil. Následně jsme si o zjištěních povídali.

         Další zajímavou hrou byly VYNÁLEZY 20. STOLETÍ, kdy jsme se rozdělili ve třídě do dvou skupin po osmi dětech, a každá skupina dostala lístečky s vynálezy dvacátého století (např. kdy byl vynalezen walkman, kdy mobilní telefon, kdy kuchyňská myčka nádobí apod.), a měli jsme je ve skupině poskládat od nejstaršího vynálezu po nejnovější. To bylo velmi zajímavé a pořádně jsme si při tom polámali hlavičky ????. Nakonec jsme dostali rozluštění a nad některými letopočty jsme se pěkně podivili. Už víme, že třeba stavebnice LEGO byla vynálezem z roku 1958.

         A na závěr jsme si vyzkoušeli, jaké to je, když nám spolužák popisuje obrázek, který jsme neviděli, a my ho máme podle popisu nakreslit. Jak důležité je, jakým způsobem je obrázek popsán, a jak nelehké je předat informace ostatním, aby se jim s nimi dobře pracovalo.

         Celý projektový den jsme si užili v příjemné třídní atmosféře a dozvěděli jsme se, jak je důležité naslouchat, komunikovat, být trpělivý, zvídavý, ale ne zvědavý, mít zdravý rozum a smysl pro humor i zodpovědnost.

Za 4. třídu Monika Krajovská